torstai 17. maaliskuuta 2011

Mä harrastan intohimolla terveyttä ja se on myös mun työ

"Kerro harrastuksistasi"
Moni törmää tähän kysymykseen työhaastattelussa, cvssä tai treffeillä.

Tai pahempi on oikeastaan "Mitä teet vapaa-ajallasi?"
Joo ymmärrän kysymyksen pointin babylon-asteella, mutta mun mielestä NYT on aika kehittyä irti vanhoista ajatusmalleista. Koko meidän aika pitäisi olla vapaa-aikaa! Ei työaikoja, vaan jatkuvaa työntekoa järkyttävän voimakkaan ilon kautta! Työ on itseasiassa myös jostain syystä negatiivis-sävytteinen sana. Mutta kyllä jotkut rakastaa työtään. Se on hienoa. Mutta kavereiden facebook-päivityksissä harvoin ylistetään töihin lähtöä ;)

Harrastus-kysymykseen tekisi mieli vastata jotain yhtä kornia kuin "Elämä". Eli harrastan joka hetki just sitä mikä innostaa sillä hetkellä = elän elämääni täysillä ja himojen saattelemana! En käy jumpassa tiistaisin klo 19.00 vaan menen joskus aamulla heti herättyäni tai milloin vain ikinä huvittaa. Tai huvittaako ollenkaan on toinen kysymys.

Meidän elämäkö pitäisi jakaa työhön & vapaa-aikaan ja siihen kuuluviin harrastuksiin? KIITOS EI! Mä haluan, että mun elämä on jatkuvaa blisstyötä ja vapaa-aikaa. Eli biletys ja työnteko samassa.

Terveys, kehonhuolto, luonto ja ruoka on mun lempi harrastuksia. Ne on myös mun työpaikkoja ja opiskelusuuntauksia.

Älä tyydy jaottelemaan päivässäsi olevaa 24h työjaksoihin ja harrastusjaksoihin. Elä kaikkea samaan aikaan! Se tarkoittaa sitä että et voi tehdä mitään mistä et nauti. Kuka haluais harrastaa jotain josta ei saa kiksejä? Sama pitäisi olla työnteon kanssa! Työaika on myös arvokasta aikaa eikä sitä kannata tuhlata. Kukaan ei tuhlaa aikaansa harrastuksissakaan vaan harrastus on se mihin lähdetään innoissaan tekemään sitä mistä nauttii. Mitä jos harrastukset eivät oliskaan enään niitä "töistä palautumis hetkiä" vaan sun "työtä"?

Vapaa-aika&Työ tulisi siis yhdistää! Kaikki se on arvokasta aikaa, jolloin meillä on mahdollisuutta muuttaa maailma parempaan suuntaan. Onhan selvää että jos olet marketin kassalla 8h päivässä sulla onki 24h sijaan vaan 16h mahdollisuus muuttaa maailmaa ! :)

Tee työtä yhtä intohimolla ku käyt harrastuksissasi. Yhdistä ne. Missiosi on valmis!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti